נטוורקינג פנים ארגוני? יש דבר כזה
01-03-2020
מה עולה לכם בראש כשאתם שומעים את המילה חדשנות?
האסוציאציות שלכם בטח נעות על הרצף שבין חידושים טכנולוגיים וחנונים של 8200.
ומה עולה לכם בראש כשאתם שומעים את המילה נטוורקינג?
להרבה אנשים שאני מכיר, האסוציאציה הראשונה תהיה אנשים שהם לא מכירים (ולא היו להם תכניות להכיר) ניגשים אליהם, מספרים להם על עצמם תוך כדי שהם דוחפים להם כרטיס ביקור וחיוך מזויף.
ואכן חיפוש מהיר בגוגל (כולל בערך נטוורקינג בויקיפדיה) מעלה שהמושג נטוורקינג מזוהה עם עולם העסקים והוא כלי שבאמצעותו בעלי עסקים מקדמים את המטרות שלהם.
(אגב, מתי שכירים משתמשים בנטוורקינג?
נכון! כשהם מחפשים עבודה. בדרך כלל כשהם בין עבודות).
ולגבי הקשר בין נטוורקינג וחדשנות...
לדעתי הקשר הרבה יותר הדוק ממה שנהוג לחשוב.
נטוורקינג הוא כלי ארגוני רב עוצמה לקידום של חדשנות.
כי מה זה בעצם נטוורקינג?
זה תהליך שבו אתם מרחיבים את התהודה של רעיון מסוים על ידי קשירת קשרים עם אנשים חדשים.
האנשים האלה מכירים אנשים שמכירים אנשים וכן הלאה וכן הלאה...
ככה הרעיון שלכם עושה את דרכו לתודעה של יותר ויותר אנשים עד שהוא יפגוש כאלה שהרעיון שלכם יתפוס אותם ומהחיבור הזה יצמח משהו חדש.
תחשבו על האינטרנט.
מנוע החדשנות הגדול ביותר בהיסטוריה האנושית, הוא בעצם... רשת!
חדשנות נוצרת מרעיונות שפוגשים אנשים שפוגשים רעיונות שפוגשים...
וזה בדיוק מה שנטוורקינג עושה.
אתם רוצים שהארגון שלכם יהיה יותר חדשני? (התשובה, אגב, היא כמובן!!), תלמדו אותם לעשות נטוורקינג.
איך עושים את זה? בשבוע הבא!