נטוורקינג עושים באהבה או לא עושים בכלל

08-03-2020

לפני שבוע כתבתי על החשיבות של נטוורקינג פנים ארגוני כמנגנון קריטי לעידוד חדשנות. 

הענייו עם נטוורקינג שמצד אחד הוא טיבעי לנו - אנחנו סך הכל יצורים חברתיים אבל מצד שני מאות שנים של מבנים ארגוניים קשיחים הפכו את הנטוורקינג למשהו שנתפס כזר להתנהגות בארגון. 

לנסות לשנות את זה באמצעות הנחיה מלמעלה לא יעבוד. ראיתי כל מיני נסיונות ליצור שולחנות עגולים או קורסי מנהלים של אנשים מאותה רמה ניהולית ששייכים לדיסיפלינות שונות - זה לא באמת עובד.

הנה הצעה למשהו שלדעתי כן עובד

ביום יום הארגון שלכם פועל באופן אוטומטי כדי להתמודד עם הסוגיות השוטפות שעל הפרק.

הפעילות הזו קורית באופן מובנה על ידי התהליכים שכבר מוטמעים ומקובלים אצלכם וגם אם יש בהם שיתופי פעולה בין מחלקות שונות, הם בדרך כלל פונקציונאליים ואני בספק אם הם יצמיחו נטוורקינג וחדשנות.

אני מציע לייצר נטוורקינג סביב נושאים שלא מטופלים ביום יום.

תחשבו למשל על הרעיון הבא:

ההנהלה מזמינה את העובדים להציע איך אפשר להשתמש בנכסים של הארגון כדי לקדם הזדמנויות עיסקיות.

אפשר כמובן לשנות את ההגדרה אבל חשוב שהיא תישאר רחבה ופתוחה כדי לאפשר מקסימום חופש לעובדים.

הכלל היחידי הוא שכדי שההנהלה תדון בהצעה, היא צריכה להיות תפורה מקצה לקצה: שיווק, מכירות, תפעול, מחלקת משפטית, פיתוח, שירות... כל ההיבטים של ההצעה צריכים להיות מכוסים.

כדי לייצר הצעה כזו אנשים יצטרכו למצוא פרטנרים ולעבוד אותם. נטוורקינג...

מניסיוני, תמיד יהיו אנשים שיתלהבו מהאפשרות להביא לידי ביטוי את הניסיון והיכולת שלהם ואם הארגון לא יחשוש לתת להם את ההזדמנות זה יקרה.  

יקרה בגדול.

חשוב שלתהליך הזה לא יהיה מנהל, והוא יהיה מבוסס במאה אחוז על המוטיבציה של העובדים – מה שכן, רצוי שההנהלה תמנה מנטור בכיר שייעץ לעובדים בתהליך. 

מה לעשיות, נטוורקינג, כמו הרבה דברים, עושים באהבה או לא עושים בכלל.